محل لوگو

تحلیل پایانه مسافر بری جنوب تهران


تحلیل پایانه مسافر بری جنوب تهران

پیشنه و تاریخچه:

پایانه مسافری جنوب که بیشتر مردم آن را با نام ترمینال جنوب می‌شناسند، جزئی از سیستم حمل‌ونقل برون‌شهری کشور است که سرگذشت جالبی دارد. در گذشته با ورود و توسعه وسایل نقلیه موتوری بخصوص اتوبوس برای ارتباطات بین‌شهری ، هرگونه خدمات توسط گاراژهای وابسته به بنگاه‌های مسافربری انجام می‌شد و هر کس قصد سفر داشت، باید سری به این گاراژها می‌زد و بلیت می‌گرفت. گاراژ کلمه‌ای فرانسوی و به معنای جای سرپوشیده یا دربسته برای پارک کردن خودرو و وسایل نقلیه است و معنای لغوی آن به معنای ایستادن است. پیش از این، گاراژها در مرکز شهر و در امتداد محور خیابان‌هایی که به جاده ارتباطی شهر با خارج از آن می‌رسید، مستقر شده بودند. بیشتر گاراژهای آن زمان در خیابان‌های ناصرخسرو، مولوی، باب همایون و سرگرد سخائی مستقر بودند و نام‌هایی ازجمله اتوعدل، تی‌بی‌تی، میهن‌تور، ایران و… از نام‌های آشنا و پرخاطره نسل قدیم به شمار می‌رود.کانسپت مجموعه تاج پادشاهی است و تاثیر آن بر روی پلان وکارکرد مجموعه محسوس است.
افزایش جمعیت کشور، تراکم جمعیت در بافت شهری، به وجود آمدن ترافیک و رشد سفرهای بین‌شهری، همچنین تغییر و تحول در نحوه ارائه خدمات مسافربری، در سال ۱۳۵۳، به ساخت اولین ترمینال تهران یعنی ترمینال جنوب از طرف شهرداری تهران منجر می‌شود. سرانجام پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با تصویب قانون ترمینال‌ها توسط شورای انقلاب، شهرداری تهران تصمیم می‌گیرد سازمان پایانه‌های مسافربری را تاسیس کند.

_ وقتی کوره‌های آجرپزی تبدیل به پایانه شدند

_ موقعیت جغرافیایی ترمینال جنوب

پایانه مسافری جنوب در بخش شمالی بزرگراه بعثت قرار دارد و نخستین پایانه احداثی مجهز در سطح تهران است. این پایانه، در منطقه ۱۶ شهرداری تهران واقع شده و از سمت شمال، به خیابان شهید تقوی (خط BRT شهید افشار) از جنوب به اتوبان بعثت، از سمت غرب به خیابان شهید بخارایی و از شرق به خیابان عباسی محدود می‌شود.

_ خدمات و امکانات رفاهی موجود در ترمینال جنوب

_ تحلیل سایت پایانه جنوب

موقعیت جغرافیایی این ترمینال در ابتدا بسیار مناسب بوده و در نقطه ای از شهر قرار گرفته که مشکلی برای رفت وآمد در شهر ایجاد نمی کرده و ورود وخروج از شهر در آن زمان نیز به راحتی صورت میگرفته است. ولی با گذر زمان که بافت شهری تهران گسترش یافت این ترمینال داخل بافت شهری قرار گرفت و امروزه مشکلاتی را بوجود آورده که مسئولین درصدد انتقال این ترمینال در سالهای آینده هستند.

_ حوضه بندی کلی ترمینال جنوب

_ راههای دسترسی به ترمینال جنوب

_ تحلیل پلان ترمینال حنوب

_ نحوه ورود و خروج اتوبوس ها

 


مبلغ قابل پرداخت 28,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما